مشكل سيم‌كارت‌هاي بي‌صاحب ايرانسل چگونه حل شد؟

تاریخ ارسال خبر : 1390 مرداد        تعداد مشاهده : 152
0 - 0
مشكل سيم‌كارت‌هاي بي‌صاحب ايرانسل چگونه حل شد؟

 

 

بعد از ابهاماتي كه درباره تعداد دقيق سيم‌كارت‌هاي فعال و ثبت شده ايرانسل وجود داشت و پس از شنيدن اخباري مبني بر ايجاد مزاحمت‌ از طريق سيم‌كارت‌هاي اعتباري ايرانسل به دليل نداشتن نام و ثبت نشدنشان، اپراتور دوم تلفن همراه اعلام كرد كه ‌كليه سيم‌کارت‌هاي اعتباري ايرانسل که تا قبل از تاريخ 29 اسفندماه 1387 خريداري شده و پس از فعال‌سازي، حداقل به مدت 90 روز متوالي يعني تا پايان خردادماه 1388 خاموش بوده يا از آن‌ها هيچ استفاده‌اي نشده باشد، درصورت عدم فعال‌سازي تا پايان تيرماه سال 89 به حال تعليق دائم درخواهند آمد و در اين صورت، مالکيت اين سيم‌کارت‌ها ضمن تعليق دائم به ايرانسل بازگردانده شده و تعليق مذکور شامل شماره سيم‌کارت است.


بر اساس این گزارش، مشتركان بايد به منظور فعال‌سازي پس از روشن کردن گوشي، يک تماس گرفته و يا پيامک ارسال يا دريافت کنند و يا از سرويس‌هاي ارزش افزوده مثل MMS و GPRS استفاده کنند؛ منظور از فعال‌سازي، روشن کردن و ارسال و يا دريافت تماس، MMS ،SMS و يا استفاده از GPRS است.


مدير عامل شركت ايرانسل پيش از اين درباره‌ اين كه برخي سيم‌كارت‌هاي اعتباري ايرانسل ثبت نشده و ممكن است افرادي از طريق آن‌ها به ايجاد مزاحمت اقدام كنند گفته بود: اگر ثبت‌نام سيم‌كارت‌هاي ايرانسلي كه فعال مي‌شوند تا 24 ساعت تكميل نشود، سيم‌كارت آن‌ها بعد از گذشت اين مدت غيرفعال خواهد شد و ثبت نشدن تعدادي از سيم‌كارت‌ها در گذشته باعث نمي‌شود افرادي مزاحمت ايجاد كنند و ما نتوانيم با آن‌ها برخورد كنيم.


عليرضا قلمبر دزفولي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا درباره مزاحمت‌هاي تلفني و اجراي آيين‌نامه مزاحمت‌هاي تلفني از طريق سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور گفته بود: اين آيين‌نامه از سوي ايرانسل اجرا مي‌شود و فرم آن نيز از طريق پست در اختيار توزيع‌كنندگان قرار مي‌گيرد.


به گفته او افزايش ميزان مزاحمت‌هاي تلفني از سيم‌كارت‌هاي ايرانسل ناشي نيست و اين كار از زمان ورود تلفن‌هاي همراه وجود داشته و به فرهنگ‌سازي نياز دارد. در هر حال مشترکان ايرانسل براي پيگيري و برخورد با مزاحمت احتمالي مي‌توانند به دفاتر حقوقي ايرانسل مراجعه و فرم مربوطه را تکميل كنند تا پس از بررسي مطابق آيين‌نامه با مشترک خاطي برخورد شود.


اين اظهارات در حالي است كه طي هفته‌هاي گذشته جمشيد شفيعي - مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني - اعلام كرد كه متاسفانه مزاحمت‌هايي كه از طريق تلفن‌هاي همراه ايرانسل انجام مي‌شود قابل پيگيري نيست با اين حال سازمان آتش نشاني در اين موارد با ارسال پيامك به اين خطوط به آن‌ها اخطار مي‌دهد كه در صورت تكرار خط آنها قطع مي‌شود.


او همچنين گفته بود كه ميزان مزاحمت‌هاي تلفني سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني نسبت به سال گذشته 20 درصد كاهش داشته است. اين در حالي است كه در سال گذشته نزديك به 80 درصد تماس‌هاي تلفني با سازمان آتش نشاني تماس‌هاي بي‌مورد و مزاحمت بوده است.


اما بعد از اعلام اين موضوع هر از چند گاهي مواردي در زمينه بروز مزاحمت با سيم‌كارت‌هاي ثبت نشده، به گوش مي‌رسد و اين سوال وجود دارد كه آيا در حال حاضر همه سيم‌كارت‌هاي اعتباري ايرانسل داراي نام و ثبت شده هستند و در غير اين‌صورت مطابق اطلاعيه اعلام شده با آن‌ها برخورد شده است؟! يا چه تعدادي نسبت به فعال‌سازي سيم‌كارت‌ها اقدام كرده‌اند؟ و اينكه بعد از آن تاريخ و اطلاعيه صادر شده تا به حال چه تعداد سيم‌كارت به تعليق دائم درآمده و يا ضمن تعليق دائم به ايرانسل بازگردانده شده است؟ اما تا به حال آماري در اين زمينه ارائه نشده است.

منبع:ICTNA



صفحه مناسب چاپ

دیدگاه کاربران در مورد این خبر

برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید

اخبار مشابه

    برندها