![]() |
0 | - | 0 | ![]() |
اپراتور سوم تلفن همراه بايد بر اساس مفاد پروانه واگذاري سيمكارتهايش را از ابتداي خردادماه آغاز ميكرد كه عليرغم اخطار از سوي رگولاتوري، اين كار انجام نشد و مدير عامل صندوق تأمين اجتماعي از توزيع سيمکارتهاي نسل سوم توسط اين اپراتور تا پايان امسال خبر داد و سازمان تنظيم مقررات ارتباطات اعلام كرد كه در مواجهه با تخلفات مطابق مفاد و تعهدات پروانههاي صادر شده اقدام كرده و در صورت انجام هر تخلفي، بدون هيچ ملاحظهاي بر اساس قوانين برخورد ميكند.
در شرايطي که قرار بود اپراتور سوم تلفن همراه سيمکارتهايش را از اول خردادماه 90 با پشتيباني از نسل سوم موبايل عرضه کند و وجود اختلافهاي مديريتي در هيات مديره شركت تامين تلكام از اجرايي نشدن پروژه ارايه سيمكارت در موعد مقرر حکايت داشت، تامين تلکام، نسبت به تغيير در هيات مديره اقدام کرد.
يعني با توجه به اينکه قرار بود فروش سيمکارت اين پروژه از تاريخ يک خرداد 1390 آغاز شود و نظر به اينکه شرکت تأمين تلکام موفق به انجام اين کار نشده بود، شستا نسبت به تغيير هيات مديره و مديرعامل شرکت تامين تلکام اقدام كرد و البته تاکيد شد که اين موضوع داخلي و مرتبط به ضعف مدير عامل در راهاندازي پروژه اپراتور سوم است و هيچ ارتباطي با جريان سياسي ندارد.
در حال حاضر پرونده اپراتور سوم تلفن همراه به بخش حقوقي رگولاتوري ارجاع شده و بر اساس مفاد پروانه، رگولاتوري در قالب بندهاي جريمهاي همچون كاهش مدت زمان پروانه و جريمه نقدي با اپراتور سوم برخورد ميكند و با توجه به اين كه پروانه اپراتور سوم به شركت تامين تلهكام اعطا شده است، اين شركت بايد در مقابل رگولاتوري پاسخگو باشد.
اما مدير عامل صندوق تأمين اجتماعي در گفتوگو با يكي از رسانهها، ايجاد مشکلات مختلف از جمله اعتبارات را از جمله دلايل تاخير در بهرهبرداري توزيع سيمکارتهاي نسل جديد عنوان کرد و با بيان اينکه تجهيزات مورد نياز در اين زمينه در حال حمل به کشور است گفت: سيمکارتهاي اپراتور سوم منحصر به فرد است و براي نخستين بار در کشور توزيع خواهد شد و بايد ملاحظات امنيتي و فرهنگي درخصوص اين سيمکارتها لحاظ شود.
رحمتالله حافظي ادامه داد: طي دو ماه آينده سيمکارتهاي محدود اين اپراتور به صورت پايلوت و تست در سطوح خاص در بين معاونان وزرا توزيع ميشود.
به گزارش ايسنا، مهلت راهاندازي شبکه اپراتور سوم طبق پروانه يک ماه بعد از تاريخ لازمالاجرا شدن پروانه بود که در بهترين شرايط اين تاريخ براي پروژه اپراتور سوم 30 مردادماه 89 و 9 ماه بعد از آن پايان ارديبهشتماه سال جاري بود.
وزير ارتباطات هم درباره نحوه برخورد با اپراتور سوم تلفن همراه با توجه به تاخيري كه در ارائه سيمكارتهايش دارد، تاكيد كرد: اگر اين اپراتور به دليل مشكلات فني و يا اقتصادي در ارايه سيمكارتها تاخير كرده است بايد موارد را بهصورت مكتوب به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارائه كند.
دكتر رضا تقيپور در گفتوگو با ايسنا گفت: اگر تخلفي در اين زمينه صورت گرفته بايد به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات آورده شود تا همه موارد در آنجا بررسي و نهايتا تصميمها با راي اين كميسيون گرفته شود.
همچنين به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، براساس پروانه به تاخير اپراتور سوم تلفن همراه رسيدگي ميشود و بر اساس مدت زماني كه اين تاخير ادامه داشته باشد، با اين اپراتور برخورد خواهد شد.
حسن رضواني اظهار كرد: اپراتور سوم بايد براساس زماني كه اعلام كرده بوديم،عرضه سيمكارتهايش را آغاز ميكرد كه اين عرضه صورت نگرفت و به ما اعلام رسمي مبني بر راهاندازي نشده است كه البته ما در اين رابطه به اپراتور سوم اخطار دادهايم.
منبع:ICTNA
