گزارش فارس از ابهامات طرح های تشویقی همراه اول و لزوم توجه و دقت مشتركان به ابعاد مختلف طرح‌هاي تشويقي

تاریخ ارسال خبر : 1390 فروردین        تعداد مشاهده : 22
0 - 0
گزارش فارس از ابهامات طرح های تشویقی همراه اول و لزوم توجه و دقت مشتركان به ابعاد مختلف طرح‌هاي تشويقي

 

 

يك اپراتور طرح جديد خود را براي ارائه 5 درصد تخفيف در تماس‌ با مشتركان همان اپراتور علاوه بر پخش در رسانه ملي، براي تمام مشتركان خود پيامك كرده كه با توجه به كاهش تعرفه هر دقيقه تماس شهري از 447 ريال تنها به 424 ريال در قالب اين طرح، بهتر است مشتركان جنبه‌هاي ديگر را هم در‌نظر داشته باشند.


به گزارش فارس، اخيراً يكي از اپراتورهاي تلفن همراه تبليغي را با موضوع اطلاع رساني طرح ميلاد 2 از صدا و سيما پخش كرده كه در اين تبليغ تلويزيوني شخصي كه مشغول مكالمه با تلفن همراه است، در واكنش به گفته‌ي تماس گيرنده كه طولاني شدن مكالمه و هزينه مكالمه با تلفن همراه را يادآوري مي‌كند، مي‌گويد: به صحبت ادامه بده؛ زيرا از اين طريق، علاوه بر امكان شركت در قرعه‌كشي طرح ميلاد2، از تخفيف تماس با همراه اپراتوري‌ها نيز بهره‌مند مي‌شوم.»

علاوه بر اين تبليغ، اخيراً اين اپراتور با ارسال پيامك، طرحي مبني بر ارائه تخفيف در تماس با مشتركان همان اپراتور را به اطلاع مشتركان دائمي خود رسانده است.
اين اپراتور در پيامكي به مشتركان خود اعلام كرده: «مشترك گرامي اگر در اين دوره نسبت به دوره قبل با شماره‌ مشتركان همين اپراتور افزايش مكالمه داريد، با ارسال پيامك بدون متن تا (10/2/90) به شماره 9963000 از 5 درصد تخفيف طرح ميلاد 2 بهره‌مند شويد»

علي حميدي، مدير كل امور مشتركان همراه اول در گفت‌وگو با فارس در اين خصوص گفت: براي بهره‌مندي از مزاياي اين طرح، مشترك بايد ابتدا به شماره 9963000 يك‌بار پيامك ارسال كند و پس از آن تمامي تماس‌هاي وي تنها با همراه اولي‌ها شامل 5 درصد تخفيف خواهد شد.»
بر اساس اين گزارش، با اين روش ضمن اينكه اين اپراتور مشتركان خود را به تماس‌هاي داخل شبكه ترغيب مي‌كند و از اين طريق سود خود را افزايش مي‌دهد، مشترك خود را نيز به اندازه 5 درصد در اين سود سهيم مي‌كند.
به اين ترتيب با اين اعمال اين روش، تماس با مشتركان اين اپراتور در مقايسه با تماس با مشتركان ديگر اپراتورها و مشتركان شركت مخابرات، اندكي در كاركرد ماهانه مشتركان اين اپراتور تأثيرگذار خواهد بود.
البته اين تخفيف در پايان دوره و پس از مقايسه ميزان تماس‌هاي انجام شده در دوره جديد و دوره پيش، براي مشترك منظور مي‌شود و در صورتي كه ميزان تماس‌ها در دوره جديد كمتر از دوره گذشته باشد، تخفيفي براي مشترك لحاظ نمي‌شود.
بر اساس اين گزارش، اين طرح براي مشتركاني كه تنها مقصد تماس خود را به مشتركان اين اپراتور تغيير مي‌دهند و افزايش كاركرد از پيش برنامه ريزي‌ شده‌اي ندارند، در حد يك هديه كوچك در پايان ماه است؛ براي مثال براي يك قبض 10 هزار توماني، حدود 500 تومان تخفيف اعمال مي‌شود كه البته اين يك برآورد حدودي است.
از سوي ديگر، احتمال بدفهمي و استفاده افراطي برخي مشتركان و البته مشتركان جوا‌ن‌تر كه به خيال خود، مانند شخص در تبليغ، مدت مكالماتشان را در عين بهره‌مندي از تخفيف افزايش‌ مي‌دهند نيز وجود دارد.
بنا بر اين گزارش، با توجه به اينكه اين طرح تنها شامل تماس با مشتركان همان اپراتور است و محدوده تماس با مخابرات ايران، ايرانسل و تاليا را شامل نمي‌شود، با احتساب 5 درصد تخفيف در تعرفه هر دقيقه تماس شهري در ساعات اوج مصرف 447 ريال و در ساعات غير اوج مصرف 358 ريال، به ترتيب قيمت‌هاي 424 ريال و 340 براي هر دقيقه تماس در ساعات اوج و غير اوج مصرف بدست مي‌آيد.
همچنين به همين روش، تعرفه 760 ريال در هر دقيقه براي تماس بين شهري در ساعات اوج مصرف و تعرفه 536 ريال براي ساعات غير اوج نيز به ترتيب به رقم‌هاي 722 ريال و 509 ريال تبديل مي‌شود.


هر چند چنين تبليغ‌هايي، به نوعي ترغيب به مصرف بيشتر را تداعي مي‌كند اما به نظر مي‌رسد با شرايط اقتصادي فعلي جامعه و حساسيت بيشتر مردم بر مسائل اقتصادي، متقاعد كردن مشتركان براي پرداخت هزينه بيشتر كار دشواري باشد.
در نهايت با يك حساب و كتاب سرانگشتي اين نتيجه حاصل مي‌شود كه بهتر است مشتركان براي استفاده از فرصت شركت در طرح تخفيف 5 درصدي و بهره‌مندي از 10 تا 40 ريال تخفيف مكالمه،‌ جانب احتياط را رعايت‌ كنند

منبع:ICTNA



صفحه مناسب چاپ

دیدگاه کاربران در مورد این خبر

برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید

اخبار مشابه

    برندها