![]() |
0 | - | 0 | ![]() |
مدير عامل شركت مخابرات ايران درباره اين كه چرا مخابرات ميتواند تمامي خطوط ارتباطي مشترك را به دليل بدهي در يكي از خطوط ارتباطياش قطع كند، گفت: اگر اين بند از آييننامه حذف شود، رگولاتوري بايد به ما پاسخ دهد كه اگر مشتركي در قبال يكي از خطوط ارتباطياش بدهي داشت، ما بايد به چهصورتي آن را وصول كنيم؟ صابر فيضي در گفتوگو با ايسنا اظهار كرد: زماني كه مشتركي از ما خطي خريداري ميكند، آييننامه را مطالعه كرده و آن را امضا ميكند و درواقع با اين كار، اين اختيار را به مخابرات ميدهد كه اگر بدهي خود را نپرداخت، مخابرات ساير خطوط ارتباطياش را قطع كند و يا مخابرات ميتواند در مراحل بعدي از طريق دادگاه اقدام كرده و حكم ضبط اموال مشترك را بگيرد و اين در رابطه با همه مشتركان تلفن ثابت، همراه و ديتا وجود دارد. وي در پاسخ به اين سوال كه ظاهرا موضوع آييننامه تقاضا و اشتراك مشتركان در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال بررسي است گفت: در بسياري از كشورها اين اجازه به اپراتورها داده ميشود كه درصورت بدهي مشترك از حساب فرد برداشت كنند؛ مخابرات ايران هم شركتي خصوصي است و با مشتركان قراردادي منعقد ميكند و بايد امكان تامين هزينههايي را كه انجام ميدهد داشته باشد. فيضي تاكيد كرد: اين موضوعي بوده كه بهصورت قانوني از زمان تاسيس مخابرات وجود داشته و بعد از انقلاب اسلامي بارها اين موضوع بحث شده كه با توجه به اينكه ارايه سرويس از سوي دولت است، بنابراين مخابرت حق و حقوقي دارد. مديرعامل شركت مخابرات ايران ادامه داد: اگر اين بند از آييننامه حذف شود، بايد راهكارهاي اين موضوع را رگولاتوري به ما ارايه دهد، بهعنوان مثال مخابرات سقفي مشخص كرده و نگذارد مشتركان بدهكار شوند و يا مثل برخي كشورها مجوز برداشت از حساب مشترك را به ما بدهند. وي با تاكيد بر اينكه رگولاتوري بايد به فكر رقابتي كردن بازار باشد تصريح كرد: مخابرات به فكر حفظ مشتري است و سياستش مشتري مداري است. منبع:"پايگاه خبری آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ايستنا)"
