شماره‌های پیامک‌های انبوه همراه اول تغییر می‌کنند

تاریخ ارسال خبر : 1389 آذر        تعداد مشاهده : 29
0 - 0
شماره‌های پیامک‌های انبوه همراه اول تغییر می‌کنند

 

 

سرشماره‌های پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی ارسال شده از سوی دستگاه‌ها و شرکت‌ها به مشترکان همراه اول تغییر می‌کند.

به گزارش عصر ارتباط، محمدمهدی عطوفی معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران با اعلام این خبر، گفت: «سرشماره‌های ویژه‌ای برای طیف‌های مختلف متقاضی استفاده از پیامک‌های انبوه اختصاص یافته است.»


به گفته وی، « سرشماره 1 به تماس‌های اضطراری اختصاص می‌یابد و از این پس شرکت‌هایی که تحت عنوان شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات ارزش افزوده فعالیت می‌کنند نیز تحت پوشش یک نامبرینگ جداگانه قرار می‌گیرند.»


عطوفی افزود: «قصد داشتیم فضای نامبرینگ خود را فضایی قانونمند و ضابطه‌مند کنیم و بر همین اساس سرشماره‌های یک هزار، دو هزار و سه هزار که اکنون در اختیار سه شرکت رهیاب، آتیه‌داده‌پرداز و مگفا است، عوض می‌شوند.»


او گفت: «در حال حاضر از شماره‌ تلفن‌های مختلف، از چهار رقمی گرفته تا 10 و 15 رقمی برای مشترکین همراه اول پیامک ارسال می‌شود که موجب سردرگمی آنها شده است.»


عطوفی از اختصاص سرشماره 6 هزار به دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی خبر داد تا از طریق آن نسبت به اطلاع‌رسانی موارد مربوط به مجموعه خود به مردم اقدام کنند و چنانچه مشترکین پیامکی تحت نامبرینگ 6 هزار دریافت کردند، از صحت و درستی آن مطمئن باشند.


او با اشاره به طبقه‌بندی بهره‌برداران از نامبرینگ جدید همراه اول در ارسال پیامک‌های انبوه افزود: «بدین ترتیب می‌توانیم کنترل‌های لازم را نیز انجام دهیم تا این سیستم هک نشود.»


مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: «یک دسته از نامبرینگ جدید متعلق به صدا و سیما، گروهی متعلق به پیام‌های شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران و گروهی نیز متعلق به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات ارزش افزوده خارجی خواهد بود که همه اینها از یکدیگر تفکیک شده‌اند.»


او با اشاره به اختصاص 9 سرشماره برای پیامک انبوه، گفت: «طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سرشماره هزار تا 9 هزار هر یک برای حوزه‌ای مجزا اختصاص خواهد یافت. چنانکه مشترکین با دریافت هر پیامک می‌توانند با توجه سرشماره آن منبع ارسال‌کننده را شناسایی کنند.»


او افزود: «یکی از فازهای این طرح، افزایش امنیت شبکه تا حد مطلوب است به طوری که سرمایه‌گذاری مناسبی نیز در فضای امنیت این سیستم انجام شده است.»


عطوفی فاز بعدی آن را ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عنوان کرد و گفت: «امروز هیچ کدام از شرکت‌های تولیدکننده خدمات ارزش افزوده سرمایه‌گذاری مناسبی در ارایه این خدمات  نکرده‌اند. اما شرکت ارتباطات سیار ایران در بخش سخت‌افزار یک ماشین فوق‌العاده قدرتمند از ماشین‌های Sun 4800 به مبلغ یک میلیارد تومان خریداری کرده است. این سرمایه‌گذاری به منظور فراهم کردن زیرساخت مناسب صورت گرفته است.»


او افزود: «اکنون تمام عوامل مورد نیاز برای ارایه یک سروس مناسب و موفق به مشترکان همراه اول در سطح جامعه را فراهم کرده‌ایم.»


عطوفی به ساماندهی ارسال پیامک‌های انبوه از طریق مزایده انتخاب پیمانکاران ارسال پیامک انبوه اشاره کرد و گفت: «در فاز یک برگزاری مزایده انتخاب پیمانکاران ارسال پیامک انبوه، تنها مرکز گسترش فناوری اطلاعات(مگفا) حضور یافت و برنده شد و ما برای اینکه بازار را دچار تلاطم نکنیم، به دو شرکت دیگر نیز اجازه ادامه کار را دادیم.»


او افزود: «هر سه CP فعال در کشور یکسری باکس ارسال پیام کوتاه در دست مردم دارند که برخی از مشتریان آنها دولتی و برخی غیردولتی هستند. بر همین اساس مهلتی به هر سه شرکت داده شده تا باتوجه به تعییر نامبرینگ شماره‌های پیامک‌های انبوه نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند.چراکه به زودی این شماره‌ها تغییر خواهد کرد.»


عطوفی در پاسخ به این سوال که آیا همراه اول مجاز به تغییر شماره تلفن‌های پیامک‌های انبوه است؟ گفت: «در قراردادی که پیش از این با این سه شرکت بسته شده، ذکر شده که سرشماره‌های واگذار شده موقت است و امکان تغییر آن در آینده وجود دارد و آنها نیز موظف به تغییر آن هستند.»


او با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا با کمترین مشکل این تغییر شماره‌ها صورت گیرد، افزود: «بر همین اساس، نامه پیگیری چهارم برای آنها ارسال شده تا مشتریان کلیدی خود را اعلام کنند تا چنانچه از فردا نسبت به سوییچ شماره‌ها اقدام کردیم، آنها دچار مشکل نشوند.»


عطوفی افزود: «برخی از آنها این دسته از مشتریان خود را معرفی و اعلام کرده‌اند و برخی نیز در شرف اعلام هستند و به محض اینکه انجام شود، به آنها فشار می‌‌آوریم که این تغییر نامبرینگ انجام شود.»


او گفت: «اکنون راه برای شرکت‌هایی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند باز است و اگر درخواستی در این زمینه وجود دارد و شرکت‌هایی هستند که می‌توانند با همکاری با یکدیگر در گروه‌های جدید فعالیت کنند، می‌توانند درخواست خود را به شرکت ارتباطات سیار ایران ارایه دهند.»


عطوفی درباره همکاری شرکت‌‌های تولیدکننده محتوا با شرکت ارتباطات سیار ایران، گفت: «دیگر مزایده‌ای برای انتخاب این دسته از پیمانکاران برگزار نمی‌شود و تبدیل به فراخوان شده است.»

منبع:"پايگاه خبری آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ايستنا)"

 

 



صفحه مناسب چاپ

دیدگاه کاربران در مورد این خبر

برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید

اخبار مشابه

    برندها