![]() |
0 | - | 0 | ![]() |
ICTna.ir - مرکز تعیین شاخص جلب رضایت مشتریان آمریکا بر پایه بررسی سالانه خود که با همکاری دانشگاه میشیگان انجام شده است اعلام کرد، برخی تولیدکنندگان رایانه توانستهاند بیش از گذشته رضایت مشتریان خود را بهدست آورند.
به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در سال 2010 میلادی دو شرکت Compaq و Gateway بیشترین سهم را در بخش توسعه و جلب رضایت مشتریان داشتهاند. شرکت Compaq با رشد 7/5 درصدی، از 100 امتیاز 74 را کسب کرده و بیشترین رشد را بین تولیدکنندگان رایانه داشته است و بیشترین سطح رضایت مشتریان نیز مربوط به این شرکت شده است. این شرکت از 1996 زیر نظر شرکت بزرگ اچپی اداره میشود.
شرکت Gateway نیز که مدیریت آن را ایسر برعهده دارد، رضایت مشتریان را نسبت به سال قبل 8/2 درصد بیشتر جلب کرده و از 100، صاحب امتیاز 74 شده است.
"کلائس فورنل" مدیر مرکز تحقیقات ملی کیفیت در دانشگاه میشیگان که مدیریت این مطالعه را برعهده داشت، توضیح داد: «به عقیده من پایین بودن قیمت از جمله موارد مهم در افزایش سطح رضایتمندی مشتریان بوده است. رایانههای دو شرکت Compaq و Gateway به طور میانگین از کلیه محصولات مشابه موجود در بازار ارزانتر هستند. از دیگر عوامل موفقیت آنها دنبال کردن یک مسیر مشخص و تغییر ندادن رویه و مسیر تولید رایانه بوده است».
